CAYMA HAKKI
ALICI, sözleşme konusu ürünün kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa tesliminden itibaren on dört gün içinde malı reddederek cayma hakkına sahiptir. SATICI veya Sağlayıcının Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliğinin on ikinci maddesinde belirtilen yükümlülüklerini yerine getirmemesi halinde cayma hakkı süresi on dört gündür. Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin bu süre içinde yazılı olarak veya bir sürekli veri taşıyıcısıyla bildirmesi yeterlidir.
Tüketicinin cayma bildiriminin SATICI'ya yazılı olarak veya sürekli veri taşıyıcısıyla ulaştığı tarihten itibaren on dört gün içinde ürün bedeli ALICI'ya iade edilir.
Tüketicinin hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı teslim aldığı veya sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren on dört gün içerisinde malı veya hizmeti reddederek sözleşmeden cayma hakkının var olduğunu ve cayma bildiriminin SATICI veya sağlayıcıya ulaşması tarihinden itibaren malı geri almayı taahhüt ederiz.
385 Sayılı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği uyarınca iade işlemlerinin yapılabilmesi için tarafınıza göndermiş olduğumuz iade bölümü bulunan faturada ilgili bölümlerin eksiksiz olarak doldurulması ve imzalandıktan sonra tarafımıza ürün ile birlikte geri gönderilmesi gerekmektedir. Ancak, KKTC ve yurtdışı gönderilerinde müşterilerimiz siparişlerinde KDV ödemediği için, gümrükte almış olduğu ürünlerin vergilerini ödemekle yükümlüdür. Gümrükten her ne şekilde olursa olsun teslim alınmayan ürünler için müşterilerin cayma hakkı bulunmamaktadır.
Taraflarca aksi kararlaştırılmadıkça tüketici, aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz.
a) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile hizmetin ifasına başlanan hizmet sözleşmeleri,
b) Montajı tamamlanıp kullanımına müteakip, tekrar satışı mümkün kılmayacak haller
c) Tüketicinin istekleri veya açıkça onun kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan, niteliği itibariyle geri gönderilmeye elverişli olmayan ve çabuk bozulma tehlikesi olan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan malların teslimine ilişkin sözleşmeler,
ç) Tüketici tarafından ambalajının açılmış olması şartıyla, ses veya görüntü kayıtlarına, yazılım programlarına ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler,
d) Gazete, dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler,
e) Bahis ve piyangoya ilişkin hizmetlerin ifasına ilişkin sözleşmeler,
f) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler ve tüketiciye anında teslim edilen gayri maddi mallara ilişkin sözleşmeler.
Cayma hakkının kullanılması durumunda ürün ve paket kontrolü (ALICI) tarafından yapılacaktır. Cayma hakkı nedeni ile iade edilen ürünün kargo bedeli ALICI tarafından karşılanır. ALICI talep ve şikâyetlerini SATICI 'ya yazılı olarak veya sürekli veri taşıcısıyla bildirebilir. Cayma Hakkı nedeni ile iade edilen ürünün kargo iade bedeli SATICI tarafından karşılanması, sadece altta belirtilen durumlarda geçerlidir.
> Ürünler için sizlere taahhüt edilen açıklamaların eşleşmemesi durumu sözkonusu ise;
> Tarafınıza gönderilen ürünün aracınıza hiçbir şekilde uymuyor ise, (fotoğraf ve araç model ayrıntıları gibi kanıtların sağlanması gerekmektedir.)
MADDE 7. YETKİLİ MAHKEME
İşbu sözleşmenin uygulanmasında, Gümrük ve Ticaret Bakanlığınca ilan edilen değere kadar Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri ile ALICI'nın veya SATICI'nın yerleşim yerindeki Tüketici Mahkemeleri yetkilidir.
Siparişin gerçekleşmesi durumunda ALICI işbu sözleşmenin tüm koşullarını kabul etmiş sayılır.